close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוזוקי סוויפט יד 2: הבחירה המושלמת לצעירים

יוני אביבכג שבט, תשפד02/02/2024

הסוויפט מסתובבת בינינו מאז שנות השמונים, אז איך ייתכן שמותג רכב בן 41 שנהעדיין אהוב כל כך בקרב צעירים?

תגיות:
צילום: shutterstock

תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

אחד הכללים הידועים ביותר בעולם הפרסום, הוא שאם רוצים למכור מוצר לצעירים, בשום שלב של הקמפיין אסור להכריז על כך שמדובר במוצר שמיועד לצעירים. פשוט כי זה יבטיח שצעירים לא יתקרבו אליו. יש להבליט את הצדדים שאמורים לקרוץ לקהל צעיר, יש לתקשר את היתרונות עבור פלח השוק הזה, אבל בשום פנים ואופן לא להחליט עבור הצעירים שזהו המוצר עבורם.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר מעולם הרכב, למכונית שהפכה ללהיט מכירות בקרב צעירים בכל העולם, היא הסוזוקי סוויפט. הדברים מקבלים משנה תוקף כשלוקחים בחשבון שמדובר

צילום: shutterstock
במותג בן יותר מ-40, שהצליח להמציא עצמו מחדש באמצע החיים.

עדות נוספת לפופולריות שלו היא העובדה שגם בשוק המשומשות, סוזוקי סוויפט יד 2 הוא אחד הדגמים המבוקשים ביותר עבור מי שמחפש את הרכב הראשון שלו. בכתבה הזאת ננסה להסביר את סוד הקסם, ולפרט את הסיבות שבזכותן סוזוקי סוויפט הוא הבחירה המושלמת עבור צעירים עם תקציב מוגבל.

איך הפכה הסוויפט לאהובה כל כך בקרב צעירים
הסיפור של הסוויפט הולך אחורה עד 1983. לסוזוקי היפנית כבר היו אז כמה הצלחות מוכחות בתחום הרכב ועוד אינספור הצלחות בעולם הדו גלגלי, אבל בתחילת האייטיז העולם רצה מכוניות קומפקטיות, יעילות וחסכוניות, והסוויפט הצליחה לסמן וי על כל הסעיפים האלה. ההצלחה הייתה די מיידית, אפילו בישראל. הדגמים מיפן בכלל ומסוזוקי בפרט, החלו לצוץ בכמויות גדולות על האספלט הישראלי, ולצבור קהל מאמינים אדוק ועקבי. כיום כבר נמכר בישראל הדור השישי של הסוויפט שהושק ב-2017, אבל נדמה שהבוסט המשמעותי הגיע בשנת 2005, עם ההצגה של הדור הרביעי.

פתאום התברר שמכונית קומפקטית, זולה יחסית ולא מתיימרת, יכולה להציע רשימה ארוכה של יתרונות עבור כמה וכמה סגמנטים של צרכנים. גם משפחות צעירות, גם זוגות מבוגרים יותר, ובעיקר צעירים בגילם או ברוחם.

קומפקטית זולה עם הרבה יתרונות
הסוויפט הציעה מידות חיצוניות צנועות אבל חלל פנימי שמפתיע לטובה, זריזות וגמישות מהסוג שצריך כל כך בנסיעה עירונית, ואפילו רמת אבזור שעד אז היה קשה מאוד למצוא ברכבים מהסוג הזה. אנחנו מדברים על המון גאדג'טים מוטוריים, בקרי שליטה למיניהם, וצעצועים טכנולוגיים אחרים שמצאו את דרכם אל הקונסולה המרכזית ואל תא הנוסעים, והשלימו עיצוב פנימי מרשים ויעיל.

מתחת למכסה המנוע אפשר היה למצוא יחידת כוח בנפח 1.5 ליטר ששודכה לתיבת הילוכים אוטומטית, ומספיק כוח מתפרץ כדי לקבל הנאה מנהיגה גם ברחובות העיר וגם בכבישים מהירים. תוסיפו לזה מראה עגלגל וצעיר, צריכת דלק שפויה ורמת פונקציונליות גבוהה בכל חלק של הרכב, ותקבלו פתרון מושלם עבור מי שרוצה לקבל כמה שיותר עבור הכסף שלו.

אבל כדי שהסוויפט תהפוך ללהיט מכירות גם בשוק המשומשות, היה צריך לקרות דבר נוסף – היא היתה חייבת להיתפס כאמינה ולהציג רמת סחירות גבוהה. וזה בדיוק מה שקרה.

פופולרית גם בשוק היד 2
עד היום, רכבים מיד 2 בני 4-5 ויותר נחשבים לפופולריים במיוחד, ולרוב לא מסתובבים יותר מדי זמן בשוק המשומשות לפני שהם מוצאים בעלים חדש. זה בטח לא מזיק שבכל כמה שנים סוזוקי מציגה דור חדש לסוויפט, ששומר על כל היתרונות המוכרים והאהובים, ואף מציג את החידושים הנדרשים, ברמה הטכנולוגית והמוטורית. בדיוק התמהיל הדרוש למי שמחפש מכונית משומשת אמינה, עם עלות אחזקה נמוכה באופן יחסי, אבל מבלי להתפשר בקטגוריות העיצוב, ההנאה מנהיגה או התחושה הכללית מאחורי ההגה.

סיכום
רכבים מקטגוריית המיני אמורים מראש לקסום לנהגים צעירים, אך בפועל, רק דגמים מאוד ספציפיים מצליחים באמת לדבר אל הקהל הזה. הסוויפט של סוזוקי מצליחה לעשות את זה כבר במשך 4 עשורים - וביתר שאת בעשור וחצי האחרונים – הן באולמות התצוגה והן בשוק המשומשות. גם מי שהיום עדיין צעיר מדי אפילו בשביל ללמוד לתיאוריה, ודאי ישקול בחיוב בעוד כמה שנים לרכוש סוזוקי סוויפט חדשה או משומשת, וזה סימן מובהק למותג רכב של צעירים.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה